Hamilelikte Haftada Bir Kadeh İçkinin Zararı Yokmuş

Britanya'da yayınlanan bir araştırma, sosyal içiciliğin bebeğe zarar vermediğini ancak ağır içki tüketiminin çocuklarda davranışsal sorunlara yol açtığını gösterdi.

İstanbul - BİA Haber Merkezi
06 Ekim 2010, Çarşamba

Hamilelik sırasında haftada bir ya da iki birim alkollü içki içen kadınların çocuklarının beş yaşına kadar herhengi bir zarar görmediğini ortaya çıkaran bir araştırma, içkinin tamamen bırakılması yönündeki kabul edilmiş tıbbi tavsiyeyi boşa çıkarttı. Çalışma bu annelerin çocuklarının davranışsal ve bilişsel gelişim açısından geri kalmadığını gösterdi.

Journal of Epidemiology and Community Health adlı bilimsel dergide yayınlanan araştırmanın yazarlarından Dr. Yvonne Kelly, sonuçların kadınlara seçim yapmak için veri sunduğunu belirtti. Fakat sonucun "ağır alkol tüketimi, fetal alkol sendromu ya da aşırı içki almayı kapsamadığını" vurguladı.

Araştırmacılar 2000 ve 2002 arasında dünyaya gelen 11 bin 500 bebeği beş yıl boyunca takip etti. Annelerle hamilelik sürelerince alkol kullanımı konusunda konuşuldu ve beş kategoriye ayrıldılar: Hiç içmeyenler, hamilelikte içkiyi bırakanlar, hafif içiciler (haftada bir-iki birim), orta içiciler (haftada üç-altı birim ya da bir oturuşta üç-beş birim), ağır içiciler (haftada yedi ve daha fazla birim ya da tek seferde altıdan fazla birim).

Kadınların yüzde 6'sı hiç içmediklerini, yüzde 60'ı hamilelikte içmediklerini, yüzde 26'sı hafif içici, yüzde 5,5'i orta içici ve yüzde 2,5'i de ağır içici olduklarını söyledi.

Sonuçlar, ağır içicilerin çocuklarının hiperaktif olma olasılıklarının ve davranışsal, duygusal sorun yaşama oranlarının daha yüksek olduğunu gösterdi.

Öte yandan hafif içici annelerin daha üst sosyoekonomik sınıftan geldiğini belirten araştırmacılar bunun etkisini de sonuçlardan yalıttı. (EÜ)

* Bu haberi Guardian'dan kısaltarak aktardık.

 

BAĞIMSIZ İLETİŞİM AĞIBağımsız İletişim Ağı (BİA) IPS İletişim Vakfı'nın çalışmalarının merkezinde yer alıyor. BİA, “bağımsız medya”nın güçlendirilmesi hedefiyle, 1997'den bu yana dört temel etkinlik alanı üzerinde gerçekleştirilen bir sürekli proje. Türkiye’de ve dünyada daha çok internet haber sitemiz bianet.org dolayısıyla yaygın olarak bilinse de, BİA günlük haber üretiminin ötesinde, iletişim sürecinin bütün uğraklarını dönüştürmeyi hedefliyor.

IPS İLETİŞİM VAKFIIPS İletişim Vakfı “İletişim ve kalkınma alanındaki projeleri gerçekleştirmek ve desteklemek” amacıyla 1993'te kuruldu. Vakıf etkinliklerini, yerel ve uluslararası kaynaklardan sağladığı hibe ve bağışlarla gerçekleştirdiği projeler üzerinden sürdürüyor.

BİA KİTAPLIĞIBİA Kitaplığı, Bağımsız İletişim Ağı’nın 2001-2009 arasında sürdürdüğü eğitim çalışmalarının ürünü olan “Habercinin Elkitabı“ dizisinden 5, “Hak Haberciliği” disizinden 4 kitabı; gazeteciler için kılavuzların yanısıra mesleğe adım atmaya hazırlananlara yönelik yayınları da kapsıyor. Kitaplık, Türkçe iletişim yazınında uluslararsı standartlarda üretilmiş, kimileri kendi alanlarında ilk olan öncü telif çalışmalardan oluşuyor.

BİZE ULAŞIN